CITROËN OLI [all-ë]

Légende ci-dessous
CITROËN OLI [all-ë]

INSPIRACIJA

  • Citroën oli [all-ë] je iznenađujući konceptualni manifest inteligentnih ideja koje imaju za cilj da transformišu status kvo. Ovo je putokaz za električnu, optimističnu i funkcionalnu mobilnost koja će da poboljša svakodnevni život svih nas u bliskoj budućnosti.
  • Citroën oli se suprotstavlja trenutnom trendu automobilske industrije koja nudi sve teža, složenija i skuplja rešenja za električni prevoz porodica. On pokušava da odgovori na društvene izazove mobilnosti u budućnosti.
  • Napravljen je po uzoru na inovacije AMI modela i ima za cilj da ponudi pristupačnu, odgovornu i izuzetno raznovrsnu mobilnost.

AMBICIJA

  • Cilj je da se uspostavi bolja kontrola nad životnim ciklusom vozila smanjujući težinu i složenost korišćenjem recikliranih materijala kako bi se obezbedila veća pouzdanost, pristupačnost i duži životni vek.
  • Optimističan je i laboratorija ideja na točkovima, pravi manifest sa mnogo slika, koji se bavi inteligentnim i realističnim idejama za budućnost.
  • Može da se pohvali dometom od 400km, težinom od 1 000 kg, potrošnjom od 10 kWh na 100 km, maksimalnom brzinom od 110 km/h za maksimalnu efikasnost, i kapacitetom punjenja od 20 do 80% za samo 23 minuta.
  • Citroën razvija nov pristup vlasništvu, uslugama i iskustvu za kupce električnih vozila.

GENIJALNOST

  • Mnogo više od samog vozila, ovo je pravi pratilac na vašim svakodnevnim putovanjima, jer je koristan bez obzira da li ga vozite ili ga ne vozite.
  • Može da se koristi kao električni uređaj sa inteligentnim kapacitetom i snagom, koji može da prenosi električnu energiju u mrežu, u kuću ili dodatnu opremu (V2G i V2L) za svakodnevne životne potrebe i vožnju.
  • Nekonvencionalni dizajn karoserije kombinuje funkcionalnost, efikasnost i izdržljivost.
  • O njegovoj efikasnosti svedoče identična prednja vrata, branici i zaštitni elementi, kao i laki materijali.
  • Paneli poklopca motora, krova i ravnog poda prtljažnika napravljeni su od recikliranog kartona u obliku saća i izuzetno su otporni, jer se na njima može stajati.
  • Inovativni čelično/aluminijumski hibridni točkovi su opremljeni izdržljivim i inteligentnim gumama Eagle GO, koje su razvijene u saradnji sa brendom Goodyear.
  • Unutrašnjost je prostrana i svetla, a u kabini nalazimo i inovativnu instrument tablu na koju vozač može da stavi pametni telefon i koja projektuje informacije o vožnji po celoj širini kontrolne table.
  • Sedišta sa naslonima od mrežaste tkanine, pod može da se pere i laki reciklirani materijali.
  • Trajanje : vozilo može da se restaurira, nadograđuje i popravlja recikliranim rezervnim delovima, tako da ima još duži vek.

MISIJA

  • Predstavlja Citroënovu misiju: nudi jednostavno, pristupačno i inteligentno rešenje za električnu mobilnost, koje olakšava svakodnevni život ljudi u cilju smanjenja uticaja na našu okolinu.
  • Postaje inspiracija za ideje i inovacije koje će da se koriste na budućim modelima Citroënove game.
  • Biće prvo vozilo na koje ćemo da ugradimo najnoviju interpretaciju logotipa sa ševronima, koji definiše najnoviji identitet brenda i koji će, postepeno, da se uvede za sve nove Citroënove modele. 

2 (1)

  1. INSPIRACIJA 2. AMBICIJA 3. GENIJALNOST  4. MISIJA

Citroën stalno predviđa budućnost u kojoj će privatna mobilnost da bude dostupna svima. Uspeh AMI-ja dokazuje  da je brend Citroën sposoban da izazove eksploziju, dovede u pitanje status kvo i zamisli ambiciozni koncept automobil: Citroën oli [all-ë].

« Projekat smo nazvali “oli » [“all-ë”] kao počast AMI vozilu, ali i zato što oličava samu suštinu ovog vozila: ovo još jednom dokazuje da je Citroën u stanju da SVIMA ponudi inteligentnu električnu mobilnost koja je, istovremeno, neočekivana, odgovorna i zadovoljavajuća », rekao je Vensan Kobe, generalni direktor Citroëna.

Ako je Citroën napravio važan korak napred u promeni mikro-mobilnosti sa AMI modelom, oli najavljuje promene u oblasti porodične mobilnosti. Oli je daleko od « palate na točkovima », koja je teška 2 500 kg i koja je puna ekrana i raznih uređaja, ali dokazuje da Citroën može da odgovori na potrebe mobilnosti koja je bez emisija, pristupačna, atraktivna i pogodna za sve stilove života.

Vensan Kobe je objasnio zašto nam Citroën, danas, predstavlja oli koncept: « Mi smo u centru tri društvena sukoba: prvi se odnosi na vrednosti i zavisnosti od mobilnosti, drugi je vezan za ekonomska ograničenja i nesigurnost resursa, a treći ilustruje našu rastuću želju za odgovornom i optimističnom budućnošću. Potrošači osećaju da je doba izobilja prošlo i da pooštravanje propisa i rastući troškovi mogu da ograniče njihovu sposobnost slobodnog kretanja. Istovremeno, zbog rastuće svesti o sve potrebnijem ubrzanju promena koje bi ograničile globalno zagrevanje, potrošači postaju ekološki odgovorniji. »

3 (1)

  1. INSPIRACIJA AMBICIJA  3. GENIJALNOST  4. MISIJA

Lorans Hansen, direktorka proizvoda i strategija Citroëna, i Loran Baria, director marketinga i komunikacija Citroëna, uvereni su da Citroën oli oslikava misiju Citroëna, koja ima za cilj demokratizaciju električne mobilnosti na zabavan, optimističan i bezbrižan način.

Citroën veruje da je došlo vreme da se kaže « dosta » trendu preteranog konzumerizma i da se fokusira na proizvodnju maštovitih, lakših, manje složenih i zaista dostupnih vozila koja su, istovremeno, inovativna i rekreativna.

Drugačiji i jednostavan, AMI je već napravio veliki korak u ovom pravcu. Pored toga, elektrifikovana i električna vozila, kao što su ë-C4 i novi ë-C4-X, laka dostavna vozila, kao što su ë-Berlingo i ë-SpaceTourer, već omogućavaju kupcima Citroëna da imaju koristi od prednosti električnog motora i od vrednosti brenda, kao što su udobnost i jaka osobenost.

Sa modelom oli, Citroën nam hrabro otkriva svoju nameru da se uhvati u koštac sa izazovima mobilnosti budućnosti redizajnirajući svaki detalj kako bi ograničio resurse i materijale, nudeći laka i prijatna za upotrebu vozila po pravoj ceni.

« Oli je radni alat sa kojim možemo da realizujemo naše maštovite i pragmatične ideje u vezi sa proizvodnjom u budućnosti », objašnjava Lorans Hansen. « Ove ideje se, možda, neće ostvariti u isto vreme, i možda ne i u fizičkom obliku koji vidimo ovde, ali budući Citroëni će sigurno da budu inspirisani ovom inovacijom i kreativnošću. »

LAKŠI, A DALJE I DUŽE

Citroën oli pokazuje da električno vozilo može da prelazi više, da traje duže i da manje košta pri svakodnevnom korišćenju.

« U pitanju je začarani krug: da bi se povečao domet, potrebna je veća baterija. Takođe, za nove dodatne tehnologije, potrebna je veća snaga, pa i veća baterija.  Sve ovo povećava težinu, složenost i troškove, a vozilo je teže », dodala je Lorans Hansen. « Oli naglašava šta možemo da dobijemo ako prihvatimo potpuno drugačiji pristup. »    

PARTNER ZA CEO ŽIVOT

Loran Baria je, ovom prilikom, istakao : « Svesni smo da teško i baš veliko vozilo, umesto zadovoljstva, vrlo brzo može da postane teret i sa ekonomske i sa ekološke tačke gledišta. Primećujemo i da su klijenti sve osetljiviji na problem zagađenja i saobraćajnih gužvi, pa zato odgovorno biraju brend i vozilo. Iz tog razloga, u Citroënu, nismo fokusirani samo na proizvodnju pouzdanih vozila, već nastojimo da uspostavimo pouzdana partnerstva sa našim klijentima kroz inovativne usluge i iskustva koja im pružaju životni stil kakav žele. »

Citroën će, uskoro, da razvije « Citroën Citizen Services® », novi potpuni program usluga, koji će da poveća « zen » osećaj koji će vlasnici električnih Citroëna da osete kad uvedu ova vozila u njihov život.

4 (2)

  1. INSPIRACIJA 2. AMBICIJA 3. GENIJALNOST  4. MISIJA

Domišljatost: ovo je bila ključna reč za Citroënove timove za razvoj i dizajniranje proizvoda, koji su morali da od Citroën olija [all-ë] naprave nešto više od običnog «vozila».

PRAVI SAPUTNIK

Oli je pravi životni saputnik, odnosno, svakodnevno koristan koncept koji pomaže ljudima da žive punim životom, čak i kada nisu u pokretu. On nudi utočište od poplave novih tehnologija i pravi je član porodice koji vam omogućava da se ponovo povežete sa prirodom i ekologijom.

POTPUNO ELEKTRIČNI SVAKODNEVNI PARTNER

Osim što promoviše mobilnost sa nula emisije, oli pruža i potpuno električni način života.

Može da se koristi kao «električni uređaj», jer je opremljen inteligentnim sistemom « Vehicle to Grid » (V2G), koji mu omogućava da skladišti višak električne energije koju proizvode sonalni paneli na kući i vraća je nazad dobavljačima električne energije, a pomaže i u otkanjanju problema sa napajanjem u terminima velike potrošnje ili u slučaju nestanka struje.

DIZAJN U SLUŽBI FUNKCIONALNOSTI

Nekonvencionalni stav i oblik karoserije bez ograničenja odišu karakterom, produktivnošću i pozitivnim stavom koji je sličan kompaktnom SUV-u sa dužinom od 4,20 m, visinom od 1,65m i  širinom od 1,90m.

Njegov izgled transformiše ustaljene kodove i odgovara apsolutno svakoj upotrebi : porodično vozilo, urbani istraživač, vozilo za avanture ili poslovni partner.

POLIVALENTNA PLATFORMA

Iako poklopac motora, prtljažnik i krov klasičnog vozila deluju kao prikladna podloga za poslove, kao što je npr. seča drveća, oni su, u stvari, daleko od čvrste podloge na kojoj bismo mogli da stojimo. Naravno,  to ne važi za Citroën oli.  Osim što ima jedinstvenu siluetu zahvaljujući ravnom poklopcu motora, krovu i platformi prtljažnika, ove površine su izabrane zbog svoje lakoće, velike otpornosti i maksimalne izdržljivosti.

Ove ploče su tako jake i čvrste da odrasla osoba može da stoji na njima iako su 50% lakše od ekvivalentnih čeličnih površina. Njihova svestranost i izdržljivost otvaraju nove mogućnosti za vlasnike koji žele da maksimalno iskoriste svoje vreme na poslu ili u slobodno vreme.

KADA HORIZONTALA SRETNE VERTIKALU

Svesna odluka da se dizajniraju ravne površine, kako bi se ostvarili ciljevi po pitanju resursa i materijala, omogućila je eksperimentisanje sa kontrastom vertikalnih i horizontalnih elemenata dizajna, na primer u detaljima stakla i osvetljenja.

Vetrobran je vertikalan, jer ima najkraći razmak između gornje i donje ivice, što je omogućilo upotrebu najmanje moguće količine stakla. Osim što je manji vetrobran lakši i manje kompleksan, manji su i troškovi njegove proizvodnje ili popravke, a putnici su manje izloženi suncu, pa je i manja potreba za klima-uređajem. Ovo omogućava da je potrošnja baterije smanjena za 17%.

KREATIVAN POPUT PICK-UPA

Umesto uobičajenog prtljažnika ili vrata na prtljažniku, oli nudi neočekivano rešenje koje je inspirisano njegovim ciljem da bude veoma koristan.

Citroën oli je dizajniran kao svakodnevni pratilac koji je lak za korišćenje u svim situacijama : bilo da se radi o prevozu nameštaja, utovaru daske za podupiranje ili krovnog šatora za vikend na obali. Na prostranu i modularnu platformu prtljažnika, sve može da se stavi kao na pick-upu.

Odvojeni nasloni za glavu na zadnjim sedištima mogu da se umetnu u krov, a staklo na vratima prtljažnika može da se podigne, tako da se 994mm široka platforma za utovar, koja može da se skine, sa 679mm produžava na 1050mm.

Oli nudi izuzetnu svestranost i lakoću utovara. Vrata prtljažnika se preklapaju i, posle uklanjanja ploče za utovar, na raspolaganju ostaje čak 582mm između poda vozila i zadnjeg stakla. Nakon stavljanja platforme na njeno mesto, direktno iznad nje dobija se koristan i osiguran prtljažni prostor, visine 330mm. Laka i ravna ploča platforme je napravljena od iste strukture recikliranog kartona kao i ploče poklopca motora i krova.

Na svakoj strani poda se nalaze promišljeno raspoređene vodilice na koje korisnici mogu da pričvrste kukice ili dodatnu opremu. Na bočnim zidovima su dodatna mesta za odlaganje za bezbedno skladištenje predmeta (daleko od radoznalih očiju prolaznika).

Vrata prtljažnika se sastoje od dva dela: čelične donje ploče sa posebnom površinom, u sredini, za registarsku tablicu, iznad koje je crna površina sa perforiranom šarom, koja nosi najnoviji slogan brenda: « Nothing Moves Us Like Citroën ».

5 (1)

TOČKOVI ZA DUŽU VOŽNJU

Ključna oblast, sa kojom je moguće da se, uz inovacije, produži životni vek, izdržljivost i smanje troškovi, su nesumnjivo točkovi i gume, jer je to skupa i ekološki štetna oprema.

Citroën oli je opremljen novim prototipnim točkovima koji kombinuju 20-inčne hibridne felne sa konceptualnim, izdržljivim i inteligentnim gumama razvijenim u saradnji sa brendom Goodyear.

Aluminijumske felne su skupe i troše energiju za proizvodnju, a čelični točkovi su teški: iz tog razloga smo redizajnirali obe vrste felni. Olijeve hibridne felne su 15% lakše od ekvivalentnih čeličnih, što doprinosi smanjenju ukupne težine vozila za 6 kg. One pružaju i prednost po pitanju dizajna.

UNUTRAŠNJOST: IGRANJE SA OGRANIČENJIMA  

Dizajneri su mogli da dodaju instrument tablu sa više ekrana, više naslone za ruke, udobnija sedišta, itd. Ali to bi značilo više materijala i veću težinu, kao i troškove.

Instrument tabla 

Umesto instrument table sa mnogobrojim ekranima i skrivenim računarima, oli ima samo jednu lajsnu u obliku cevi, koja se proteže po celoj širini vozila, a u koju su integrisani, sa jedne strane, stub volana i volan, a na sredini nosač za pametni telefon i pet komandi za klima-uređaj.

Na ovaj način, oli ima samo 34 dela, dok instrument tabla i centralna konzola kompaktnih berlina imaju, otprilike, 75 delova.

Cev ima elektrifikovanu vodilicu duž koje se mogu pomerati USB utičnice za povezivanje dodatne opreme. Vrlo kreativno rešenje za napajanje uređaja ili priključivanje aparata za kafu dok čekate decu da dođu iz škole.

Plug’n Play :  

Sa olijem, infotainment i sva neophodna komunikacija su dostupni preko mobilnog telefona koji može da se poveže preko posebnog mesta na komandnoj tabli.

Nakon povezivanja telefona, informacije i aplikacije se projektuju na Smartband, široku horizontalnu traku na donjem delu vetrobrana, sa važnim podacima kao što su brzina i nivo napunjenosti.

Ušteda prostora

Umesto visokih sedišta koja blokiraju svetlost i zauzimaju sav prostor u kabini, olijeva prednja sedišta štede prostor i zahtevaju, skoro, 80% manje delova nego sedišta ekvivalenentog SUV-a (samo 8 umesto 37).

U skladu sa Citroënovom posvećenošću udobnosti putnika, prednja sedišta su pričvršćena za pod pomoću fleksibilnih TPU izolacionih reciklirajućih prstenova koji prigušuju nepravilnosti i vibracije na putu, po ugledu na čuvene hidraulične graničnike.

ŽIVOTNI KRUG

Dug životni vek je ključno poglavlje u priči o Citroën oliju koji razvija sopstvenu cirkularnu ekonomiju. Oli je dokaz da je lako ponovo izumeti vozilo i obezbediti mu, po pristupačnoj ceni, više uzastopnih upotreba. Vlasnici mogu da se odluče za fabrički obnovljene delove, nove ukrasne dodatke ili boje, pa čak i delove koji će se, s vremenom, još poboljšavati.

  1. INSPIRACIJA 2. AMBICIJA 3. GENIJALNOST  4. MISIJA

Citroën olijeva misija je da inspiriše budućnost pristupačne, održive i prijatne mobilnosti za porodice, kao i budućnost samog brenda Citroën.

PUTOKAZ

Vensan Kobe priznaje da optimistična budućnost zavisi od ozbiljnih reformi, a ne od jednostavnog prilagođavanja našeg načina potrošnje, izbora, kretanja, zagađenja, prikupljanja otpada.

On ističe : « Automobilska industrija neće moći da izbegne revolucionarne promene koje doživljavaju svi drugi sektori u vreme kada se suočavamo sa problemima koji nastaju zbog prekomernog konzumerizma. Svojim delovanjem, Citroën dokazuje da postoje nekonvencinalni načini za menjanje stvari, koji nisu ni dosadni ni rigorozni. AMI je sjajan primer za to i mi smo ponosni na njegov uspeh, jer nudi originalnu i savremenu mobilnost. »